Pentru majoritatea companiilor care doresc să își extindă oferta de servicii sau produse la nivel național și internațional, optimizarea pentru motoarele de căutare a devenit o unealtă indispensabilă, sinonimă cu succesul financiar și reputația. Doriți ca ofertele dumneavoastră să ajungă la publicul țintă? Sunteți activi în România, dar aveți în plan să vă extindeți și în țări apropiate din punct de vedere geografic și cultural? Atunci, o idee excelentă ar fi să apelați la serviciile experților noștri SEO, care vor lucra împreună cu managementul dumneavoastră la crearea unui plan de marketing digital axat pe sustenabilitate.
Optimizarea pentru motoarele de căutare este cea mai eficientă metodă, din punct de vedere financiar, prin care puteți să creșteți vizibilitatea afacerii pe care o administrați, să țintiți nevoile subiective ale publicului țintă, să creșteți rangul SERP al paginilor pe care le administrați și să vă depășiți competitorii. SEO atrage un trafic organic de calitate, compus din utilizatori pregătiți să încerce produsele sau serviciile pe care le comercializați. De asemenea, cuvintele cheie identificate în cadrul etapei de audit SEO pot să reprezinte o unealtă prin care să identificați tendințe relevante pentru domeniul dumneavoastră de activitate, înainte ca acestea să devină evidente pentru site-uri rivale.
SEO este mai eficient decât metode de marketing digital precum PPC sau social media marketing, poate duce la îmbunătățirea elementelor UX care determină experiența finală a utilizatorilor și este o metodă prin care site-ul pe care îl administrați poate să fie optimizat pentru politica de indexare mobile-first implementată de Google încă din anul 2020. Este SEO simplu? Nu. Cu toate acestea, în mâinile noastre, poate să fie un ajutor esențial pentru ambițiile dumneavoastră profesionale, contribuind decisiv la profitabilitatea afacerii pe care o conduceți.
CONȚINUT:
Cum Putem Caracteriza Evoluția Pieței SEO Autohtone?
În România, datorită climatului politic și social de după anii ’90, evoluția site-urilor și a internetului în general a fost mai lentă decât în alte state vest-europene, iar primele campanii SEO recunoscute la nivel național nu și-au făcut simțită prezența decât odată cu începutul anilor 2000. Cu toate acestea, odată cu trecerea anilor, agențiile SEO profesionale active în țara noastră au crescut în număr, iar serviciile pe care acestea le oferă și-au mărit complexitatea.
Companiile SEO din România au profitat de îmbunătățirile aduse de investițiile în infrastructura digitală din țara noastră și au început să ofere servicii SEO complexe, la un preț mai bun decât în alte țări europene. Țara noastră, cu toate că a pornit de jos, se bucură în prezent de unele dintre cele mai ridicate viteze de internet din lume, fiind devansată doar de țări din Estul Asiei, cum ar fi Coreea de Sud. Prin urmare, piața IT din România s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani, orașe precum Cluj și București fiind un vârf de lance al industriei IT din Estul Europei. Ce înseamnă asta?
Înseamnă că număr tot mai mare de companii luptă pentru același procentaj din piață și au nevoie de o modalitate prin care să își facă cunoscute serviciile la nivel național sau internațional. Expansiunea și dezvoltarea companiilor SEO din România s-a produs gradual, dar astăzi, țara noastră este una dintre cele mai atractive piețe pentru firmele ce au nevoie de produse de marketing digital. Companiile SEO din România au trebuit să își adapteze ofertele și serviciile conform dezvoltării pieței SEO la nivel global. Cu toate acestea, una dintre probleme a fost dată de update-urile Google din ultimii zece ani, care au afectat inclusiv site-urile scrise în limba română.
Care Sunt Particularitățile Industriei SEO din Țara Noastă?
Firmele SEO active în țara noastră au trebuit să își adapteze gama de produse la tendințele pieței și să dezvolte nivelul de cunoștințe al angajaților. Având în vedere toate acestea, companiile SEO din țara noastră, iar aici ne includem și pe noi, sunt printre cele mai apreciate din Europa și sunt caracterizate prin calitatea serviciilor oferite și prin prețurile avantajoase cerute pentru pachetele SEO. În România, majoritatea companiilor ce au nevoie de optimizare SEO își concentrează atenția pe piețele locale și caută să își facă cunoscute serviciile la un nivel regional.
O diferență este dată de firmele IT, care colaborează și cu clienți europeni sau nord-americani. Cu toate acestea, pentru 80% din companiile românești, SEO înseamnă în special optimizare pentru căutări locale, țintirea cuvintelor cheie utilizate de ținte demografice regionale și listarea afacerilor în GMB sau alte platforme online ce pot să îmbunătățească vizibilitatea în căutări locale. De asemenea, pentru companiile din România, strategiile SEO trebuie în principal să se concentreze pe limba română. Foarte puține companii se axează pe limbi de circulație internațională precum engleza, deoarece publicul țintă, în 99% dintre cazuri, este român.
Având în vedere că România este o țară destul de omogenă din punct de vedere lingvistic și cultural, strategiile de content creation sunt mai flexibile decât în alte țări, interesele demografice ale audiențelor fiind similare fie că vorbim de o companie din București sau de una din Iași. Strategiile de obținere a link-urilor în România se realizează în special cu bloguri sau site-uri recunoscute la nivel regional, iar optimizarea pentru site-uri online precum eMAG este prioritară. De altfel, având în vedere creșterea sectorului de e-commerce din România, optimizarea pentru marketplace-uri locale este o caracteristică a strategiilor SEO din țara noastră.
EchipA Noastră
Experții GAMIT SEO Agency
Dr. Ion Tudorache
CEO și Membru Cofondator, Expert SEOLoredana Mihai
Manager de Proiect, Expert SEO
Care Sunt Diferențele Față de Strategiile SEO Externe?
La nivel global, industria SEO se află de ani buni într-o creștere accelerată și predictibilă, România nefiind o excepție de la această regulă. Cu toate acestea, procesele SEO utilizate în țara noastră, în special pentru companii din România, pot să difere oarecum față de cele din alte țări europene. Deși a crescut semnificativ în ultimii ani, complexitatea pieței de SEO din țara noastră este mai mică față de cea din alte state, iar asta înseamnă că o bună parte din site-urile care se bucură de un scor acceptabil în SERPs pentru căutări locale nu sunt optimizate SEO la un nivel ridicat. Ce înseamnă acest lucru?
Pe scurt, față de alte țări, în România, tehnici SEO mai puțin sofisticate pot să aibă un efect mai puternic decât în țări unde optimizarea SEO a site-urilor este comună. Țintirea cuvintelor cheie utilizate de ținte demografice sau o optimizare tehnică de bază poate să ducă în multe cazuri la creșteri spectaculoase în CTR. Din acest punct de vedere, piața online din România este încă un teren avantajos pentru firmele nou înființate care au mai multe oportunități de dezvoltare a vizibilității online decât IMM-urile din țările învecinate.
Cu toate acestea, în România, bugetele alocate pentru optimizare SEO sunt în general mai mici decât în alte țări europene, iar adoptarea tehnologiilor de ultimă oră se face cu o oarecare întârziere. De exemplu, optimizarea SEO pentru căutările vocale, AR/VR sau asistenți locali ce folosesc tehnologii AI este aproape inexistentă în țara noastră. Nu în ultimul rând, în România, calitatea elementelor UI ale site-urilor poate să varieze semnificativ, așa că optimizarea elementelor UX trebuie să compenseze în multe cazuri lipsurile date de design-ul paginilor indexabile.
Ai un Proiect Nou?
Pentru asistență imediată, apelează acest număr.
Cum Au Evoluat Strategiile SEO la Nivel Global?
Industria SEO a apărut practic concomitent cu primele site-uri și motoare de căutare utilizate la scară largă. La început, strategiile SEO folosite pentru atragerea audiențelor cheie erau rudimentare și se foloseau în special de umplerea excesivă a paginilor indexabile cu cuvinte cheie. Acest lucru manipula algoritmii utilizați de primele motoare de căutare, precum Archie, și influența frecvența cu care aceste pagini apăreau în rezultatele unor căutări nișă. Cu toate acestea, odată cu trecerea anilor, algoritmii utilizați de motoarele de căutare au crescut în complexitate, iar odată cu ei, strategiile SEO utilizate de paginile indexabile au trebuit să se schimbe.
În 1998, Google a introdus algoritmul PageRank, numit după creatorul său Larry Page. PageRank era diferit de alți algoritmi utilizați până în acel moment, deoarece prioritiza numărul și calitatea linkurilor ce făceau legătura între site-uri externe. Cu alte cuvinte, PageRank stă la baza strategiilor de link-building moderne și a consemnat sfârșitul utilizării la scară largă a tehnicilor de keyword-stuffing. Tot în această perioadă, încep să se diferențieze procesele de optimizare on-page, off-page și a elementelor tehnice backend.
Începutul anilor 2000 a dus la schimbări majore de algoritm, care au penalizat site-urile implicate în practici spam. În plus, optimizarea vitezei de încărcare a paginilor și rata de răspuns a elementelor grafice din paginile indexabile a devenit principalul element de clasificare utilizat în practicile SEO. Odată cu 2011, Google a început să penalizeze site-urile care nu sunt optimizate pentru dispozitive mobile și a introdus modele NLP, bazate pe AI, care au dus la dezvoltarea capacității de înțelegere a contextului paginilor analizate. Nu în ultimul rând, din 2020, Google a început să penalizeze semnificativ site-urile care nu respectă normele E-E-A-T, iar în 2021, a introdus CWVs ca principal factor de clasament al paginilor indexabile.
Ce Avantaje Oferă Piața SEO Autohtonă Companiilor Internaționale?
În primul rând, la fel ca majoritatea industriilor din țara noastră, costurile asociate cu serviciile SEO românești sunt mai mici decât cele oferite de agențiile SEO internaționale. Forța de muncă din România este mai ieftină, iar din acest motiv, cu toate că nu sunt neapărat accesibile pentru toate companiile autohtone, serviciile oferite de firmele SEO din țara noastră, iar aici ne includem și pe noi, sunt mai avantajoase din punct de vedere financiar decât cele ale unor companii nord-americane sau vest-europene.
În al doilea rând, specialiștii SEO activi în țara noastră sunt bine pregătiți, au de cele mai multe ori experiență atât în colaborări cu firme naționale, cât și cu conglomerate internaționale ce necesită servicii SEO în alte limbi, și au acces la unelte SEO profesionale care necesită pregătire specială pentru a fi utilizate la eficiență maximă. Experții SEO ai firmei noastre au cunoștințe excelente de limba engleză, își pot adapta serviciile în funcție de preferințele subiective ale conducerii firmelor cu care colaborăm și se pot adapta la nevoile clienților indiferent de domeniul de activitate al acestora sau al caracteristicilor industriei în care aceștia performează.
Agenția noastră este la curent cu cele mai noi tendințe tehnologice aplicabile pe piețele internaționale, putem să folosim tehnici SEO complexe care să crească eficiența serviciilor oferite, avem la activ colaborări cu firme din același domeniu de activitate cu dumneavoastră și ne putem adapta serviciile la programul de muncă al angajaților tăi. Accentul nostru este pus pe colaborări de lungă durată, firma noastră este caracterizată prin eficiență și creativitate, și putem să optimizăm site-urile colaboratorilor noștri atât tehnic cât și din punct de vedere al conținutului indexabil.
Cum Va Evolua Piața SEO din România?
Mediul digital este într-o continuă schimbare, iar modificările produse pe piețele internaționale, cu toate că pot fi evidențiate în România cu o oarecare întârziere, vor avea în final un impact semnificativ asupra strategiilor SEO necesare pentru companiile românești și asupra serviciilor oferite de agențiile SEO active în țara noastră. Odată cu creșterea în competitivitate a pieței SEO autohtone, tehnologiile necesare pentru a asigura optimizarea pentru motoarele de căutare vor deveni din ce în ce mai complexe și vor trebui să urmeze trendurile lansate de cele mai noi modificări de algoritm aplicabile la nivel global.
Compania noastră este la curent cu schimbările produse de adoptarea tehnologiilor AI și de modelele NLP utilizate de Google pentru a determina calitatea conținutului existent în paginile indexabile. De asemenea, preconizăm că în viitorul apropiat utilizarea căutărilor vocale și a asistenților virtuali va influența semnificativ eficiența strategiilor SEO implementabile. Răspunsurile rapide deasupra rezultatelor organice vor crește în incidență, iar un accent deosebit va trebui să fie pus pe crearea de conținut care respectă normele E-E-A-T precum și pe optimizarea tehnică a elementelor UX ale site-urilor.
Piața SEO din România va trebui în continuare să se concentreze pe funcționalitatea site-urilor pe dispozitive mobile și pe SEO pentru alte platforme decât Google. Cu toate acestea, chiar și cu schimbările de algoritm așteptate în următorii cinci ani, piața SEO din țara noastră va fi caracterizată în continuare de concentrarea pe căutări locale. Chiar și cu dezvoltările preconizate la nivel internațional, companiile active în țara noastră își vor concentra atenția în special pe ținte demografice regionale, ale căror interese pot să difere de clienții internaționali. Firma noastră este expertă în optimizarea SEO pentru căutări locale, iar serviciile noastre vor evolua odată cu trecerea anilor, pentru a corespunde necesităților clienților noștri.
Despre Autor
Ion G. Tudorache
Eu sunt președintele și cofondator al companiei GAMIT. Pregătirea mea educațională în domeniul administrării afacerilor este importantă pentru înțelegerea necesităților clienților, de aceea expertiza mea include planificarea unor strategii SEO complete pentru a obține cele mai bune rezultate. Soluțiile noastre SEO avansate sunt dezvoltate prin analiză extinsă și un SEO audit integral.