Atunci când vine vorba de stabilitate pe termen lung, optimizarea pentru motoarele de căutare este, de departe, cea mai bună metodă de marketing digital disponibilă pentru site-urile active în România. Spre deosebire de alte tehnici precum social media marketing sau Pay-per-click advertising, SEO poate duce la creșteri organice de vizibilitate pentru serviciile sau produsele oferite, care vor rămâne constante indiferent de modificările pieței sau de investiția ulterioară pe care doriți să o faceți în strategiile implementate. Cu toate că durează un timp, odată ce modificările apar în SERP, ele rămân de cele mai multe ori stabile și duc la creșteri spectaculoase atât financiare, cât și de reputație.
SEO este o metodă eficientă din punct de vedere financiar care poate fi ajustată conform preferințelor angajaților dumneavoastră, a bugetului de care dispuneți sau a modificărilor pieței. Sunteți o companie aflată la început de aventură profesională și doriți să investiți o sumă respectabilă, dar permisivă în strategii de marketing digital? Atunci, SEO este o variantă perfectă. Optimizarea pentru motoarele de căutare poate avea un efect pozitiv asupra credibilității serviciilor pe care le oferiți și a încrederii pe care publicul țintă o are în produsele pe care le comercializați.
Nu în ultimul rând, SEO poate să vă ofere un avantaj competitiv față de rivalii din sectorul tău de activitate, deoarece vă va oferi resursele necesare pentru a identifica trenduri și cuvinte cheie potrivite pentru activitatea dumneavoastră, înainte ca acestea să devină de actualitate pentru competitori. Cu toate acestea, odată cu trecerea timpului, strategiile SEO implementate pot fi afectate de modificări ale algoritmilor motoarelor de căutare. Doriți ca site-ul dumneavoastră să se bucure de aceeași creștere predictibilă în vizibilitate online indiferent de alterațiile viitoare ale algoritmilor Google? Atunci, va trebui să apelați la compania noastră.
CONȚINUT:
Ce Sunt de Fapt Acești Algoritmi?
Pentru a oferi o definiție simplă, algoritmii motoarelor de căutare sunt seturi complexe de sisteme matematice digitale care determină modalitatea prin care paginile web sunt indexate, triate și afișate utilizatorilor care efectuează căutări specifice. Doriți să căutați informații despre obiecte, evenimente sau acțiuni cu relevanță locală sau internațională? Atunci, algoritmii motorului de căutare preferat o să utilizeze diferite seturi de metrici și procese matematice complexe pentru ca informațiile afișate să fie potrivite pentru interesele dumneavoastră subiective.
Cum pot motoarele de căutare să identifice site-urile relevante pentru căutarea dumneavoastră? Totul începe cu utilizarea roboților de căutare. Aceștia au un singur rol: navigarea paginilor web și colectarea informațiilor necesare pentru indexare. Orice site web care poate fi descoperit de către motoarele de căutare este indexat de către acestea cu ajutorul unor sisteme matematice complexe precum “Googlebot”. Roboții utilizați de către Google urmăresc hyperlink-urile active pe paginile indexate pentru a descoperi conținut nou, iar frecvența de analiză a acestora o să depindă în mare măsură de numărul de pagini analizabile și de relevanța conținutului identificabil prin meta-descrieri.
În momentul în care identifică noi pagini indexabile, algoritmii analitici ai motorului de căutare vor încerca să clasifice conținutul conform cuvintelor cheie identificate, a informațiilor prezente în fișierele robots.txt sau ale unor unelte de tip “site maps” ce oferă informații cu privire la natura și catalogarea informațiilor existente în paginile identificate. Pe lângă asta, algoritmii utilizați de către motoarele de căutare se pot folosi de modele NLP cu o complexitate ridicată, care pot înțelege nuanțele subtile ale textelor analizate și să le clasifice în funcție de relevanța lor pentru căutările efectuate.
Care Este Impactul Modificărilor de Algoritm Asupra Pieței Online?
Modificările de algoritm implementate de motoarele de căutare pot modifica substanțial vizibilitatea online a site-urilor indexabile și pot avea un efect asupra modului în care acestea păstrează atenția publicului țintă. Algoritmii Google în ultimii ani au prioritizat calitatea conținutului indexabil, optimizarea tehnică a paginilor, respectarea metricilor CWVs și crearea de conținut relevant pentru domeniul de activitate al site-urilor. Cu alte cuvinte, odată cu anii, calitatea conținutului existent în paginile analizate a devenit tot mai importantă, iar odată cu introducerea de modele NLP precum BERT, recunoașterea acestui conținut calitativ a devenit tot mai simplă.
Modificările de algoritm impuse de către Google în ultimii ani au avut ca rol îmbunătățirea indexabilității site-urilor și reducerea practicilor ce pot afecta în mod negativ experiența utilizatorilor. Care sunt cele mai importante modificări de algoritm implementate de Google în ultimii ani? În primul rând, trebuie să amintim de Google Panda, ce a fost o modificare de algoritm lansată în 2011, care s-a aplicat tuturor site-urilor indiferent de limbile indexate. Acest update a avut ca rol eliminarea conținutului slab calitativ și a tehnicilor de tip spam.
Google Panda a fost urmat, în 2012 și 2013, de Google Penguin și respectiv Google Hummingbird, ambele fiind modificări importante de algoritm, aplicate la nivel global, ce au îmbunătățit rolul sistemelor NLP și a modului în care acestea pot identifica conținutul indexabil. În ceea ce privește update-uri mai recente, în 2019, Google și-a sporit capacitatea algoritmilor săi NLP prin introducerea lui BERT, iar în 2021 a început să includă Core Web Vitals ca și factor de clasificare a site-urilor indexabile. Nu în ultimul rând, în martie 2024 a implementat politici clare împotriva conținutului scris cu ajutorul programelor AI.
EchipA Noastră
Experții GAMIT SEO Agency
Dr. Ion Tudorache
CEO și Membru Cofondator, Expert SEOLoredana Mihai
Manager de Proiect, Expert SEO
De Ce Doar Google?
Atunci când vorbim de schimbări ale industriei SEO, ne referim cu preponderență la modificări de algoritm care sunt implementate de către Google. Dar de ce numai Google? Răspunsul la această întrebare devine ușor de interpretat atunci când ne uităm la ponderea de piață a gigantului american. Cu toate că nu este cel mai utilizat motor de căutare în fiecare țară, Rusia fiind un exemplu perfect în acest sens, Google este prima alegere pentru mai bine de 85% din utilizatorii globali și este deci principalul motor de căutare care afectează strategiile SEO implementate de către site-urile focusate pe relevanța națională sau internațională.
Doriți ca paginile pe care le administrați să devină vizibile pentru cât mai mulți oameni? Atunci, va trebui să jucați după regulile impuse de către Google. Pe lângă acest lucru, Google se diferențiază de alte motoare de căutare precum Bing sau Yandex prin transparența cu care abordează modificările algoritmilor utilizați pentru indexarea conținutului. Aproape orice modificare importantă a algoritmilor de indexare este anunțată în prealabil, precum este anunțat și intervalul în care aceste schimbări sunt implementate.
Cum afectează aceste modificări de algoritm sistemele deja utilizate de către Google este un secret nedivulgat. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, scopul final al update-ului și impactul preconizat asupra pieței SEO este anunțat chiar înainte ca update-ul să devină disponibil. Deoarece modificările de algoritm propuse de Google sunt analizate de către majoritatea site-urilor de profil din industrie, impactul produs de acestea este de cele mai multe ori vizibil chiar în primele ore de după implementarea schimbărilor. Lucrurile însă se pot complica oarecum atunci când schimbările majore de algoritm se petrec concomitent cu alte modificări de indexare anunțate în prealabil.
Ai un Proiect Nou?
Pentru asistență imediată, apelează acest număr.
Cât De Des Se Petrec Aceste Modificări de Algoritm?
Odată cu update-ul adresat practicilor spam, lansat în martie 2024, Google a preconizat o scădere a conținutului indexabil slab-calitativ cu mai bine de 35%. Impactul final a fost de aproape de 40%, deci previziunile s-au adeverit. Google este transparent cu politicile de indexare utilizate și cu modul în care administratorii site-urilor își pot proteja serviciile sau produsele comercializate de modificări de conținut viitoare. În plus, modificările de conținut implementate de Google sunt previzibile și pot fi anticipate. În medie, Google implementează între două și trei modificări importante a algoritmilor de indexare pe an. Cu toate acestea, au fost ani, precum 2023, în care au existat patru asemenea modificări.
Practic, din 2011 și până acum, aproape orice modificare majoră de algoritm a avut ca scop îmbunătățirea modelelor NLP utilizate pentru a analiza calitatea conținutului indexabil. Site-ul dumneavoastră este optimizat din punct de vedere tehnic și conținutul respectă normele E-E-A-T? Atunci, cel mai probabil, paginile dumneavoastră nu o să înregistreze scăderi masive în SERPs, indiferent de impactul adus asupra pieței în care activați. Modificările de algoritm implementate de Google în ultimii ani au afectat în principal site-urile care postează conținut slab calitativ, sau care nu respectă normele de optimizare tehnică enumerate în politicile pentru webmasteri.
Cu toate acestea, în unele cazuri, schimbările de algoritm pot duce la volatilitate ce trebuie analizată cu programe precum Google Search Console sau SE Ranking. Prin urmare, utilizarea unor experți SEO precum suntem noi va fi necesară. Specialiștii noștri o să identifice principalii factori de ranking SEO schimbați de către modificările de algoritm, o să creeze o strategie bazată pe optimizare tehnică și de conținut care să contribuie la recuperarea rank-urilor pierdute, și o să utilizeze programe profesionale precum Moz Pro, pentru a determina impactul general al modificărilor de algoritm implementate asupra pieței SEO regionale.
Cum Putem Minimiza Impactul Modificărilor de Algoritm?
În primul rând, angajații noștri o să monitorizeze constant piața dumneavoastră de activitate, pentru a identifica modificările de algoritm implementate de Google încă din primele minute ale acestora. Specialiștii noștri o să efectueze audituri periodice ale sistemelor dumneavoastră interne și o să identifice probleme de optimizare a conținutului, înainte ca acesta să aibă potențialul de a fi afectat de către modificările de algoritm. Pe lângă asta, din punct de vedere al optimizării tehnice, o să îmbunătățim viteza de încărcare a paginilor dumneavoastră atât pe dispozitive mobile, cât și pe calculatoare de tip desktop.
Firma noastră o să se asigure că paginile dumneavoastră respectă politicile de conținut implementate de Google în regulamentul E-E-A-T, o să modifice aspectele tehnice ale site-ului, pentru a corespunde cu elementele CWVs, și vom diversifica sursele dumneavoastră de trafic, căutând constant oportunități pentru strategii de link-sharing. Experții noștri o să crească autoritatea site-ului dumneavoastră, vom crea rapoarte de performanță constante care pot fi analizate împreună cu tine, și vom analiza evoluția eficienței strategiilor SEO cu ajutorul unor programe profesionale precum Ahrefs sau SEMrush.
De asemenea, vom implementa schema markup în codul HTML al paginilor dumneavoastră, o să modificăm descrierile meta ale conținutului indexabil și vom crea conținut de calitate care să țină cont de cuvintele cheie găsite în timpul etapei de audit SEO. Angajații noștri o să caute colaborări de tip link-building cu site-uri relevante pentru domeniul dumneavoastră de activitate, o să prioritizăm optimizarea elementelor UX care pot influența experiența utilizatorilor paginilor dumneavoastră și o să ne folosim de expertiza adunată de-a lungul anilor pentru a răspunde prompt la schimbările de indexare propuse de Google, indiferent de complexitatea acestora sau de volatilitatea înregistrată pe piață.
Cum Pot Arăta Schimbările de Algoritm ale Viitorului?
Odată cu revoluția AI, incidența schimbărilor de algoritm introduse de Google va crește în concordanță cu modificările industriei SEO. Ce este clar este că următoarele modificări de algoritm cu un impact internațional o să continue focusul adus pe indexarea mobile-first introdusă de Google încă din 2018. De asemenea, este preconizat că importanța CWVs să crească treptat, până când vor deveni principalele elemente de evaluare utilizate de către algoritmii analitici ai motoarelor de căutare.
Așa cum se întâmplă de mai bine de zece ani, probabil că în viitorul apropiat Google o să implementeze schimbări substanțiale în sistemele NLP utilizate și o să modifice substanțial modalitatea prin care este efectuată indexarea site-urilor create cu ajutorul inteligenței artificiale. Din punct de vedere al conținutului, probabil că importanța regulamentului E-A-T va crește în continuare. De asemenea, odată cu îmbunătățirea funcțiilor asistenților virtuali și cu creșterea în utilizare a căutărilor vocale, probabil că în următorii doi ani ne putem aștepta la schimbări privind importanța căutărilor de tip “position-zero”.
Strategiile SEO ale viitorului trebuie să țină cont de schimbările produse în mediul AR/VR, de folosirea tot mai frecventă a inteligenței artificiale pentru crearea de conținut scris sau video și de focusul tot mai accentuat pe obținerea de certificate SSL care să contribuie la criptarea conținutului indexabil. Lumea digitală se schimbă, iar modificările de algoritm implementate de către motoarele de căutare devin tot mai frecvente. O să afecteze aceste schimbări productivitatea angajaților dumneavoastră și profitabilitatea înregistrată de site-ul pe care îl administrați? Asta depinde de calitatea strategiilor SEO pe care le implementați. Doriți să scăpați de griji și să fiți pregătiți pentru neprevăzut? Atunci, serviciile SEO oferite de compania noastră sunt, de departe, cea mai bună soluție la care puteți apela.
Despre Autor
Mihai C. Tudorache
Eu sunt președintele și cofondator al companiei GAMIT. Pregătirea mea educațională în domeniul administrării afacerilor este importantă pentru înțelegerea necesităților clienților, de aceea expertiza mea include planificarea unor strategii SEO complete pentru a obține cele mai bune rezultate. Soluțiile noastre SEO avansate sunt dezvoltate prin analiză extinsă și un SEO audit integral.