În ziua de azi succesul companiilor care doresc să se bucure de recunoaștere internațională este strâns legat atât de calitatea serviciilor și produselor oferite, cât și de măsurile de marketing digital luate pentru a atrage atenția audiențelor cheie. Sunteți activ într-un domeniu ultra-competitiv, în care inovația este comună, așteptările publicului sunt ridicate, iar serviciile și produsele oferite trebuie să fie ireproșabile? Atunci, pentru a vă diferenția, paginile dumneavoastră trebuie să fie vizibile în rezultatele motoarelor de căutare. Cum puteți să îmbunătățiți performanța site-ului dumneavoastră? În primul rând, prin investiția într-o strategie de marketing digital, precum SEO.
Optimizarea pentru motoarele de căutare, sau SEO pe scurt, este în esență un ansamblu de tehnici a căror scop este optimizarea tehnică și de conținut a paginilor site-urilor indexate de către motoarele de căutare. SEO funcționează diferit față de alte metode des utilizate în marketing-ul digital, deoarece scopul final nu este atragerea de audiențe noi, prin publicitate sau trafic plătit, ci prin îmbunătățirea performanței online a site-ului, astfel încât țintele demografice alese să fie atrase în mod organic de către serviciile sau produsele comercializate. Măsurile SEO necesare pentru a atrage atenția publicului țintă pot varia în complexitate, în funcție de domeniul de activitate al clientului. Calitatea este prioritatea dumneavoastră numărul unu? Atunci, probabil o să aveți nevoie de ajutor.
Experții noștri o să se ocupe atât de optimizarea off-page a paginilor site-ului cât și de cea on-page sau tehnică. Pe lângă acest lucru, echipa noastră o să efectueze o investigație a domeniului în care site-ul dumneavoastră este activ, și vom identifica principalele cuvinte cheie utilizate atât de către publicul dumneavoastră țintă, cât și de rivalii dumneavoastră competiționali. Odată ce acestea sunt identificate, o să ne folosim de informațiile găsite pentru crearea unei strategii de conținut axată pe creșteri sustenabile și previzibile în SERPs.
CONȚINUT:
Care Este Importanța Strategiilor SEO?
Serviciile SEO oferite de compania noastră se remarcă prin complexitatea lor excepțională, și pot să reprezinte cea mai bună soluție pentru reducerea volumului de muncă al angajaților dumneavoastră. De ce este SEO important? În primul rând, deoarece este de departe tehnica de marketing digital cu cel mai bun raport calitate-preț. SEO nu este un ansamblu de măsuri menit să atragă atenția audiențelor prin publicitate, ci este, pe scurt, o listă de tehnici prin care site-ul dumneavoastră poate să fie modificat pentru a corespunde cu parametrii impuși de către algoritmii motoarelor de căutare.
SEO poate să crească semnificativ vizibilitatea site-ului dumneavoastră în SERPs și să ducă la o îmbunătățire a vizibilității paginilor indexate de către algoritmii motoarelor de căutare. Cu alte cuvinte, optimizarea pentru motoarele de căutare poate să ducă site-ul dumneavoastră printre primele rezultate organice vizibile atunci când utilizatorii efectuează o căutare specifică. O poziționare printre primele cinci poziții în SERPs o să ducă aproape sigur la o creștere semnificativă în metricile CTR și profitabilitate. Ca și medie, prima poziție SERP în Google are un CTR de aproximativ 27%. Cu toate acestea, orice CTR de peste 5% poate să ducă la creșteri spectaculoase în profitabilitate și vizibilitate.
Ce este CTR-ul? Ca și definiție simplă, click-through-rates, sunt o metrică utilizată în marketing-ul digital pentru a identifica eficiența campaniilor de optimizare sau de publicitate online implementate. CTR se referă la diferența de procentaj între utilizatorii care au văzut site-ul dumneavoastră și cei care au dat click pe acesta. Să spunem de exemplu că site-ul dumneavoastră a fost afișat de 1000 de ori în rezultatele motorului de căutare, iar aceste 1000 de afișări au dus la 76 de accesări. CTR-ul, în acest caz, ar fi de 7.6%, ceea ce este o valoare asociată cu primele cinci poziții în SERPs.
Cea Mai Bună Metodă Pentru a Crește Autoritatea Site-urilor
Vizibilitatea online a site-ului dumneavoastră o să fie în primul rând influențată de către optimizarea tehnică efectuată de către experții noștri SEO. Cu toate acestea, atenția publicului țintă o să fie păstrată doar prin segmentarea intereselor lor specifice. SEO, pentru multe companii nu este opțional, ci reprezintă o soluție necesară pentru a identifica principalele cuvinte cheie sau trenduri relevante pentru domeniul în care acestea activează. Vreți ca reputația online a brand-ului pe care îl administrați să crească într-un mod constant și predictibil? În acest caz, SEO poate să fie soluția perfectă pentru nevoile business-ului tău.
Piața online în România, cu toate că s-a dezvoltat semnificativ în ultimele decenii, păstrează în continuare multe elemente în comun cu cea tradițională. Din acest motiv, reputația site-urilor este principalul factor care poate să crească profitabilitatea acestora pe termen lung. Experții noștri pot să se folosească de SEO pentru a îmbunătăți autoritatea brand-ului pe care îl administrați, și pentru a face conținutul existent în paginile indexate, mai atractiv pentru alte site-uri relevante pentru sectorul în care activați. Prin SEO, putem crea o strategie de conținut relevantă pentru interesele publicului țintă, iar articolele scrise, cu timpul, vor duce la creșteri reputaționale.
Site-ul dumneavoastră este citat în mod frecvent în articolele existente pe alte pagini web? Atunci, acest lucru va indica motoarelor de căutare că sunteți o autoritate în industrie, și că meritați un imbold în SERPs. Pe lângă asta, link-urile ce fac conexiunea dintre site-ul dumneavoastră și cele care vă citează, o să vă facă cunoscute serviciile la audiențe noi. SEO este cea mai bună metodă prin care putem face serviciile sau produsele dumneavoastră cunoscute la nivel național sau internațional, și reprezintă un ansamblu de metode prin care putem răspunde la întrebările esențiale puse de către utilizatorii paginii dumneavoastră web.
EchipA Noastră
Experții GAMIT SEO Agency
Dr. Ion Tudorache
CEO și Membru Cofondator, Expert SEOLoredana Mihai
Manager de Proiect, Expert SEO
Care Sunt Beneficiile SEO?
SEO nu implică costuri directe pe click, așa cum se întâmplă în PPC. În optimizarea pentru motoarele de căutare, costurile asociate operațiunilor de optimizare tehnică și de conținut pot să fie ajustate în funcție de strategia de optimizare implementată, iar cuantumul lor o să scadă semnificativ odată ce creșterile în vizibilitate devin analizabile. Optimizarea pentru motoarele de căutare nu este un proces rapid, schimbările în SERPs devenind evidente, în medie, abia după trei sau șase luni. Cu toate acestea, SEO este singura metodă de marketing digital care duce la rezultate aproape garantate.
Optimizarea pentru motoarele de căutare reprezintă un ansamblu de metode analitice, în care deciziile luate sunt influențate de către calitatea datelor informaționale colectate. În SEO, nicio decizie nu este luată fără dovezi analitice clare, și fără o interpretare complexă a acestora cu ajutorul unor programe SEO profesionale precum Google Analytics, Ahrefs sau SEMrush. Din acest motiv, SEO duce și la cel mai ridicat ROI din toate metodele de marketing digital. Despre ce numere vorbim? Suma finală va depinde de către domeniul dumneavoastră de activitate, și de concurența activă în sectorul în care sunteți prezent.
Cu toate acestea, un ROI de aproximativ 300% este o posibilitate. Ceea ce înseamnă că o investiție de 2800 de lei, v-ar aduce creșteri în profitabilitate de nu mai puțin de 8400 de lei. Atunci când este implementat de către experți SEO precum sunt cei angajați de către firma noastră, optimizarea pentru motoare de căutare reprezintă cea mai sigură cale prin care să faceți față schimbărilor de algoritmi impuse în mediul online. Pe lângă asta, SEO reprezintă o cale prin care să optimizați site-ul pentru dispozitive mobile, lucru care a devenit crucial în mediul online odată cu introducerea politicii de indexare mobile-first de către Google, în 2020.
În Ce Constă o Strategie SEO?
Atunci când vorbim de SEO, ne referim practic la niște etape distincte de optimizare care pot să aibă un efect semnificativ asupra vizibilității online a site-ului dumneavoastră. Experții noștri o să înceapă procesul SEO, cu un audit complex, în care vom identifica toate elementele tehnice și de conținut care afectează performanța online și indexabilitatea generală a site-ului pe care îl administrați. Auditul, durează în medie aproximativ trei săptămâni, dar durata acestuia se poate prelungi dacă domeniul dumneavoastră de activitate este complex, sau dacă aveți nevoie de optimizare SEO internațională.
După audit, și identificare principalilor factori care influențează poziția dumneavoastră în SERPs, experții noștri vor trece la optimizarea propriu zisă a paginilor. Și vom începe cu on-page SEO. În această etapă, o să creăm meta-taguri care o să permită motoarelor de căutare să indexeze conținutul în paginile scrise, pe baza titlurilor create. Pe lângă asta, o să optimizăm elementele multimedia existente în conținutul scris, ne vom asigura că paginile dumneavoastră respectă normele CWVs și regulamentul E-E-A-T, vom crea o strategie de partajare a link-urilor interne, și vom identifica cuvintele cheie utilizate de către publicul dumneavoastră țintă.
După optimizarea on-page, vom trece la cea tehnică. Specialiștii noștri SEO o să configureze fișierele robots.txt și sitemap-urile XML care contribuie la indexarea conținutului disponibil în paginile site-ului dumneavoastră. Pe lângă asta, o să implementăm schema markup în codul HTML al paginilor, o să ne asigurăm că acestea beneficiază de un certificat SSL, și o să luăm acțiuni pentru ca site-ul să se încarce la fel de rapid atât pe telefoane mobile cât și pe calculatoare desktop. Operațiunile de optimizare SEO sunt asemănătoare fie că doriți să vă axați pe piața din România sau pe cea internațională, iar complexitatea lor o să depindă de strategia SEO implementată.
Ai un Proiect Nou?
Pentru asistență imediată, apelează acest număr.
Cum Rămâne cu SEO off-Page?
Spre deosebire de on-page și technical SEO, off-page SEO se referă la măsurile necesare pentru a îmbunătăți vizibilitatea SERP a site-ului, care nu pot însă să fie efectuate direct din paginile acestuia. O strategie complexă de optimizare SEO off-page constă în atragerea de link-uri din partea unor site-uri relevante pentru domeniul de activitate al clientului, și pe găsirea de oportunități de guest-blogging cu persoane considerate a fi autorități în sectorul lor tehnic.
Experții noștri o să utilizeze programe profesionale pentru a analiza profilul link-urilor existente în paginile rivalilor dumneavoastră profesionali. Apoi, o să contactăm o parte din site-urile cu care aceștia colaborează, și o să le propunem o colaborare pe termen lung.
Backlink-urile către pagini externe, acționează practic ca niște autostrăzi ce leagă audiențele online unele de altele. Din acest motiv, sunt utilizate ca și indicatoare metrice, de către motoarele de căutare, încă de la implementarea of PageRank în 1998. Experții noștri o să își folosească experiența pentru a găsi colaborări cu site-uri cu un SERP ranking superior, ce beneficiază de o reputație de top. Cu cât backlink-urile primite sunt mai calitative, cu atât este mai probabil ca site-ul dumneavoastră să înregistreze o creștere substanțială în SERPs.
Specialiștii noștri SEO o să genereze backlink-uri indirecte către serviciile sau produsele pe care le promovați, o să încurajeze crearea de articole externe pe blog-ul site-ului dumneavoastră și o să administreze recenziile online care fac referire la serviciile și produsele existente pe paginile site-ului tău. Nu în ultimul rând, o să utilizăm și alte metode de promovare de marketing digital, precum este PPC, pentru a îmbunătăți eficiența metodelor SEO deja implementate. Operațiunile pe care le vom efectua sunt caracterizate de complexitate, și o să necesite o cunoaștere precisă a pieței pentru a putea fi duse până la capăt cu succes.
Care Este Diferența Între Local și International SEO?
Principalele diferențe sunt date de către publicul țintă și amploarea operațiunilor de optimizare necesare. În local SEO, publicul țintă este unul regional, și se află într-o zonă geografică apropiată de locația fizică a afacerii pe care o administrați. Într-o strategie de local SEO, scopul este de a îmbunătăți calitatea serviciilor sau produselor oferite, raportându-ne la interesele subiective ale țintelor demografice regionale, care pot să difere de cele ale unui public național sau internațional.
Pentru a ținti interesele locale ale audiențelor regionale, experții noștri o să se concentreze pe cuvinte cheie care conțin locația fizică a afacerii pe care o conduceți. Compania dumneavoastră este activă în București? Atunci, în loc să ne folosim de cuvinte cheie precum “companie de calitate”, o să țintim în schimb “companie de calitate în București”. De asemenea, o bună parte din atenția noastră o să fie focalizată pe actualizarea constantă a informațiilor NAP ale afacerii tale. Experții noștri o să încerce să găsească colaborări de link-building cu site-uri relevante regional, o să vă optimizăm profilul în Google Business, și o să listăm afacerea pe care o conduceți pe Google Maps.
International SEO este asemănător cu local SEO, diferențele fiind date de către interesele publicului țintă și de complexitatea operațiunilor de optimizare necesare. Deoarece în International SEO, interesele țintelor demografice pot să varieze în funcție de limbă sau cultură, experții noștri o să creeze conținut în mai multe limbi, care să fie evidențiat motoarelor de căutare prin implementarea de etichete “hreflang”. De asemenea, cuvintele cheie pe care le vom ținti vor avea relevanță internațională, iar site-urile contactate pentru colaborări de tip link-building, o să aibă o reputație trans-națională. International SEO este mai complex decât local SEO, și din acest motiv, este în principal recomandat site-urilor care activează deja la un nivel înalt.
Cât Costă SEO?
Costul final al operațiunilor de optimizare pentru algoritmii motoarelor de căutare va depinde de domeniul dumneavoastră de activitate, și de țintele pe care le aveți. Prețurile unei campanii SEO o să pornească de la câteva sute de euro pe lună, și pot să ajungă la mai bine de 3000 de euro lunar, în funcție de complexitatea domeniului de activitate, și de competitivitatea cuvintelor cheie utilizate. De asemenea, prețul poate să difere dacă aveți nevoie de optimizare pentru un proiect pentru perioadă determinată, sau dacă vreți să utilizați servicii SEO pe o durată nelimitată.
Strategiile de local SEO sunt semnificativ mai ieftine decât cele necesare pentru International SEO, și din acest motiv, sunt recomandate pentru site-urile aflate la început de drum, care beneficiază de un buget de marketing limitat. Site-ul pe care îl administrați se bucură de o prezență de câțiva ani pe piețele naționale, iar optimizarea tehnică a acestuia a fost efectuată cu doar câteva luni în urmă? Atunci, procesele SEO necesare pentru îmbunătățirea vizibilității în SERPs, o să fie mai puțin complexe, iar prețul lor, o să fie mai mic.
Cât durează până când rezultatele o să fie vizibile? Răspunsul la această întrebare depinde foarte mult de numărul de pagini indexabile și complexitatea tehnică a site-ului pe care îl administrați. Ca și regulă generală, în SEO rezultatele apar în medie după aproximativ trei sau patru luni. Cu toate acestea, dacă doriți să concurați cu site-uri care se bucură de o reputație globală, atunci creșterile în SERPs o să fie vizibile doar după opt sau zece luni. SEO este complex, și nu poate să fie efectuat de oricine. Cu toate acestea, în mâinile tehnicienilor noștri, este o unealtă eficientă, care poate fi crucială pentru profitabilitatea pe termen lung a afacerii tale.
Despre Autor
Mihai C. Tudorache
Eu sunt președintele și cofondator al companiei GAMIT. Pregătirea mea educațională în domeniul administrării afacerilor este importantă pentru înțelegerea necesităților clienților, de aceea expertiza mea include planificarea unor strategii SEO complete pentru a obține cele mai bune rezultate. Soluțiile noastre SEO avansate sunt dezvoltate prin analiză extinsă și un SEO audit integral.